Den där jäkla klänningen alltså...

Idag har mamma sytt upp min klänning jag ska ha på el skolavslutning!
Hon tyckte jag skulle hjälpa till att nåla, även fast jag sa att jag verkligen suger på allt som har med syslöjd att göra. Hon insisterade att jag skulle göra det iallafall, inte för att hon hade faith in me utan för att hon inte orkade göra det själv haha.
Efter att jag hade kämpat med att nåla så bra som möjligt i typ en halvtimme kommer mamma och flippar för att jag tydligen har gjort fel. Hon börjar skrika och frågar hur fan jag kunde få en femma i syslöjd, jag vara bara tvungen att rätta henne och sa att jag fick mvg, inte en femma. Hon blir ännu argare och pappa flippar på mamma för att hon flippar.
Ja, thats how we do it at the Lundgrens´house.
Eftersom mamma var "tvungen" att göra om allt sa hon till mig att jag skulle stryka längst ner på klänningen, jag undrade om jag inte skulle stryka hela klänningen då så att det inte blev helt skevt sen, hon skrek på mig och sa att det verkligen inte behövdes.
När jag kom hem efter träningen hade mamma sytt klart, jag satte på mig klänningen och allt var helt snett, bara för att tyget inte låg rakt från början. "-... man kanske skulle strukit hela klänningen iallafall..." , sa jag. Mamma insåg att jag hade rätt och flippade igen haha. Det går bra här borta!

Haha aja, nu är klänningen fixad iallafall, tack mami!



// Felicia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0